Kada sam 2001 godine napravio prvi Ponocni Dvoboj Mastora
Trube jasno sam Guci u planu razvoja velikog festivala napisao da cemo napraviti
monstruma od festivala sa svetskom slavom koji potom necemo moci da
kontrolisemo zbog nedostatka kadrova koji ce tim festivalom upravljati. Muzicki
dvoboj je postao popularna vrsta koncerta u celom svetu a Guca se smanjila po
broju stanovnika na 1300 i desilo se to sto sam predvideo. Za dobru prognozu
svakog pojedinacnog problema u razvoju Sabora Trubaca sam nazvan Barabom (hvala
na komplimentu Gradjanina Adama Tadica sto me na nekoj press konferenciji nazvase
biblijskim imenom samospasitelja nacije) jer sam trazio odgovornost za
predvidjene greske. Govorim istinu o ogromnim problemima u kojima se Guca nasla
i citam tuzni poziv trubacima na bojkot Sabora Trubaca koji sam takodje
predvideo. Tako je to kada se radi posao specijalizovanog producenta velikih
dogadjaja u malim sredinama gde mi radno iskustvo od 30 godina ukazuje na predvidljivost bezakonja i pohlepe koji su zavladali Gucom ali i citavom Srbijom.
Za tih nasih zajednickih 12 godina Guca je lose kopirala
moj razvojni program iskazan u dva petogodisnja plana i nije vaspostavila
pravedan sistem samofinasiranja
festivala koji bi postovao trubace i njihova prava. Zato je ostala bez prava na svoj arhiv a trubaci
stekli mogucnost za naplatu svojih prava preko nemacke autorske agencije (kad
vec nemamo svoju koja radi svoj posao).Nije shvacena ni preporuka da mesanje politickih
partija u kulturne institucije i njihovu ekonomiju, radi profita, po prirodi
stvari dovodi do rusenja kulture. Prokleto je tesko biti star i iskusan kada
gledas propadanje kulturnog bica ovog naroda predvodjen pohlepnim
politicarima. Kako na to mirno gledati?
I svake godine u Guci ista pesma. Gomila nikada resenih
problema koji postoje tokom cele, 53 godine duge istorije Sabora Trubaca. Na
kraju kao covek koji postuje resenja zapisana u tradiciji naseg naroda, mogu samo reci da nema ko da ih procita i da podsetim da za ovaj status quo postoji resenje.
Zato tiho nastavljam da se njime bavim jer sam i dalje zvanicno ovlascen da obavljam
posao zastupnika i Sabora Trubaca i samih Trubaca – njegovih osnivaca.
Kao i mnogo puta do sada postavicu resiv problem za
neodgovoran management Sabora Trubaca – bice to film sa unapred prodatom
svetskom distribuciojom koji ce stvoriti Sabor kakav bi on trebalo da bude u
buducnosti, sa postovanjem prava trubaca i sa ujedinjenjem najvecih festivala sa
svih kontinenata. Bez mogucnosti mesanja politike u ovu globalnu kulturnu
fuziju.
Naime meni kao filmskom autoru i producentu niko ne moze
da ospori Sabor Trubaca kao festival koji u filmu ujedinjuje muzicare najvecih
festivala na svetu, kroz borbu za opstanak humanosti na svim kontinentima putem
ujedinjene tradicionalne muzike citavog sveta.
Dugo iskustvo rada u muzickoj i
filmskoj produkciji i ogromna mreza muzickih prijateljstava po citavom svetu i
mentorstvo iskusnih muzickih producenata, omogucili su mi da stvorim potpuno novi
nacin filmske produkcije i postavim muzicki repertoar koji predstavlja osnovnu vezu
vecine svetskih kultura u tradicionalnoj muzici. Hiljade sati snimljenih video
materijala koji u samom centru nose lepotu nase trube koja sve te festivale povezuje u jedan zajednicki orkestar. Vrlo dobro znam da i Srbiji i Saboru Trubaca
treba samopouzdanja koliko i ovom svetu koji se zaneo u svojoj pohlepi i
zapoceo globalni proces unistenja u kojem sada retki vide izlaz. Znam koliko je
jak nas kolektivni duh kada imamo snage da postedimo svet od mrznje koja nam
cesto preplavljuje srca. Kriza i rat su ovaj narod iscrpli i kompas se trenutno
vrti u krug i ne pokazuje pravac u kojem treba ici. Zato sam citavih 12 godina
potrosio na ovaj isprva moj mali san, a zatim pre cetiri godine i obnarodovani
projekat, koji je odmah na pocetku dobio kompliment za najbolji world music
orkestar od strane svetskih muzickih autoriteta.
Cudili se ljudi mojim filmovima bez
reci koje nisam promovisao u Srbiji ali sam im dozvolio da shvate da je to bilo tek prizmelje u gradnji
nebodera filmske produkcije sa 60 zemalja i njihovih kultura da bi se izgradio
osecaj potreba za zastitom humanosti koja je na planeti zemlji pocela da
nestaje. Ista ona humanost koja nedostaje prema cuvarima nase kulturne
tradicije, nedostaje citavom svetu. Nasi su trubaci gradili Sabor krvavim usnama tokom celodnevnih takmicarskih obaveza i izgradili svetsko ime festivala u Guci. Taj rad u Guci i u Srbiji niko ne priznaje kao sto je negde duboko u nama povredjena humanosti
koja je svakodnevnim vestima neprestano povredjivana krutoscu i grubostima
ljudskog uma.
Izgraditi tu ogromnu filmsku paletu Sabora Trubaca na
filmu je snimanje koje aktivno radim vec cetiri godine i imam nameru da ga
zavrsim za tri godine. Bice to najveci svetski festival koji prikazuje civilizaciju sa svim svojim aktuelnim problemima koji
se samo zajednickim radom svih ljudi na planeti mogu prevazici. Centar tog
svetskog festvala bice Guca kakvom je ja vidim i neka model saradnje nasih
umetnika sa citavim svetom bude putokaz / olaksanje svim onima koji takvu
potrebu osecaju npr. pri razvoju pregovora pri pristupu Evropskoj Uniji ali i
putokaz covecanstvu ove planete koji dokazuje da se samo udruzivanjem u
zajednickom resavanju problema mogu prevazici mnogi problemi danasnjice. Krajnje
je vreme da ljudska vrsta shvati da rat nije nacin za resavanje problema niti
za prosperitet ljudske vrste na ovoj planeti. Zato neka taj skromni poduhvat
muzicara ovog sveta koji u kolektivno umetnickom delu daruju
po kap svoje umetnicke kreacije bude model moguceg nacina funkcionisanja
moderne drzave, grada, sela, porodice...i neka se danasnja Guca zamisli kakav
lik zeli da dobije u tom filmu: ruzan, kakvog ga sada ima prema trubacima i
publici koja ga je gradila zajedno sa trubacima ili najlepsi moguci na svetu,
udruzujuci najvece festivale u jedan sa zajednickom porukom pozitivizma sa
ponosnom publikom koja slavi najlepse ljudske vrednosti i snagu ujedinjenja.
Mozda
bi i vlast ove drzave trebalo o tome da razmisli imajuci u vidu da sam se
produkcije festivala u Guci prihvatio u najgorem mogucem momentu najvece
satanizacije srpskog naroda i od Balkana i tople balkanske duse napravio svetski muzicki
trend.
I jedna i druga moguca opcija raspleta na kraju filma su
sasvim solidni dramaturski moguci zavrsetak tog mog filma za koje postoji
adekvatno trzisno opravdanje i snazno interesovanje.
Neki bi, siguran sam u nekom svom vidjenju raspleta
zeleli da Srbija bude prikazana kao nedostojna snazi svoje muzicke tradicije
ali bih svakako vise voleo da se u filmu desi katarza spoznaje znacaja velikog
sjedinjenje ljudskog roda oko opstanka planete bas u Guci. U toj opciji nema mesta za one koji mogucnost
da se to desi osporavaju. Pa ni za Gucu.
Ako se iz ovog sna vratimo u grubu realnost, sadasnji
Sabor je u ogromnom problemu bojkota trubaca koji godinama narasta uz smanjeno
interesovanje publike uzrokovano drasticnim padom kvaliteta programskih
sadrzaja i kvaliteta turisticke ponude.
Resenje ovog problema je vrlo
jednostavno: Ako estradne zvezde koji su za razliku od trubaca na Saboru
trubaca placene zestokim honorarima za svoje nastupe, trubaci su zasluzili da budu
placeni duplo vise od njih jer su Dragacevu podarili ovaj bise svojom muzikom u
moraju biti cenjeni kao sto je u svetu cenjen jedan Pikaso ili Miles Davis. To
Guca duguje trubi i ako se to desi Dragacevo ce smoci snage da stvori najveci
svetski festival.
Naime treba podsetiti da Gradjanin Adam Tadic,
sadasnji direktor Centra za Kulturu, Sport i Turizam, koji je u vreme mog dolaska
u Gucu 2001 godine bio Predsednik Opstine Lucani kojoj teritorijalno pripada
Guca, nije imao sredstava ni za telefonske racune tadasnjeg Doma Kulture i
molio za pomoc u obezbedjenju uslova za produkciju Sabora Trubaca te godine. Bilo
je tuzno i sramotno posmatrati sepurenje Karica tajkuna koji je napravio
spomenik trubacu sa svojim likom u centru Guce. Gledati kako tri dana pred
proglasenje stecaja Sartida Sabor sa ovim kapitalnim gubitnikom potpisuje
ugovor o generalnom sponzorstvu od kojeg nije vidjen niti jedan jedini dinar
koristi.
Narednih godina sam posle toga u ime svoje nemacke firme
placao kompletne produkcijske troskove festivala i pokrenuo svetsku promociju
koja je dovela ogroman broj stranih gostiju sa oko 1700 novinskih clanaka u
stranoj stampi, dok je spomenuti Gradjanin Tadic 12 godina kasnije svojim
bahatim stavovima prema ucesnicima festivala u Guci, prodao ime najstarijeg festivala sakralne muzike u
Evropi nekakvim uvazenim trgovcima alkoholnih pica cije je ime izbrisalo ime
Sabora Trubaca i izazvao visegodisnji revolt trubaca. Dovoljno je dakle biti radnicko
dete sa beogradske Karaburme koje voli svoju zemlju i svoj narod, pa zakljuciti
da se radi o unistenju festivala losim programskim resenjima i poslovanjem sto dovodi
do ogromnog nezadovoljstva trubaca koje se nanovo obnavlja svake godine, svaki
put sve jace i jace dok se kola ne budu slomila na ledjima osiromasenog
Dragaceva kojem ovaj festival mnogo znaci.Meni to nikada nije bila zelja jer sam uprkos svim nedacama nastavio da radim za sabor jer to sto radim ne radim zbog novca.
Nisam profesionalni patriota kao Gospodin Adam Tadic koji
od silnog kulturnog aktivizma ne zna da pokaze gde mu je arhiv Sabora Trubaca
koji je napravio za tih 12 godina. U istom periodu sa napravio napravio arhiv
od 300.000 muzickih naslova kulturnog nasledja i slicnosti Balkana i objavio
20tak svetskih muzickih izdanja koja su od sabora napravila svetsko ime jer moje
jeftine cipele gaze korake od sedam milja po svim kontinentima i otvoreno
komuniciraju sa svim kulturama, dok mojom rodnom Srbijom vladaju politicki
Komesari moje mladosti koji se koprcaju u bezidejnosti i dozvoljavaju propast zemlje koju smatraju datim poklonom za eksploataciju zarad licnih materijalistickih ciljeva.
Sadasnji predvodnici festivala nisu sposobni da donesu duhovnu
promenu u zivot ovog napacenog naroda, sto je njihov osnovni socioloski zadatak
kulturnih radnika i moja najveca zamerka njima.
Pitam se ko je taj jadnicak Gradjanin Adam Tadic - profesionalni
patriota u danasnjoj Srbiji koji se krije iza drzave i turbo folka i koji
neprestanom svadjom sa Trubacima ucesnicima najvece kulturne manifestacije u
ovom regionu zaposeda medije svojim neprestanim laznim izjavama? U poslednje borbene redove Sabora potisnut je njegov osnivac Prof. Nikola Stojic koji nemocan pred secikesama cuti i brani staru ideju sabora u svojim mislima? Koja je drustvena funkcija Gradjanina Adama Tadica i njemu slicnih? Koga oni pokusavaju da obmanjuju pozivima na pijanku
eminentnog proizvodjaca alkoholnih pica umesto na hodocasce nasoj trubi? Ne
moze nas obmanuti taj propali coveculjak narusenog zdravlja Gradjanin Adam Tadic.
Kome je vise do svadje i optuzivanja bez krajnje
odgovornosti?
Dosta tih kloniranja lazljivih politicara koji nas
decenijama vode u 21. vek, grade autoputeve koje niko ne vidi, bezocno lazu da
imaju projekte za cuvanje hrasta i stite gresne projektante, ili neodmereno
obecavaju stotinu milijardi evra stranih investicija da bi odmah po dolasku na
vlast ucutali kao ribe i zaboravili na obecanja koja deluju isto toliko lazno
kao i obecanja svih njihovih prethodnika koji su isto tako vredjali
inteligenciju ovog naroda. Svi oni zajedno nisu niti primetili sta je nas
najveci i najuspesniji izvozni potencijal koji je na svetskom planu pomirenja
sa svetom ucinio vise nego svi politicari zajedno. Za taj zakljucak je potrebno
samo malo promucurnosti i samopostovanja za trubu i njenu
svetsku popularnost ali i malo poznavanja pravila poslovanja i npr. poznavanja
znacenja poslovnog modela fransize koja je mogla biti prodata citavom svetu da
su predvodnici kulturne manifestacije i regionalne politicke kolovodje zaista
stekle diplome kojima se javno hvale.
Dosta vise tog amaterizma jer je cela Evropa pocela da
gradi svoje trubacke festivale a Guca nema ni koncertnu agenciju za saradnju sa
tim festivalima a kamoli znanja i kadrova za funkcionalizaciju festivalske
fransize.
Umesto da imamo deset velikih orkestara na stalnoj
turneji mi pare trosimo na istorijske spektakle koje niko sem nas nece videti. Dovoljno
je bilo gledati taj infantilni amaterzam na delu jer to nije dobar nacin da se
promovise Srbija.
Vise je nego jasno da pravi problem u Guci nije
nezadovoljstvo trubaca pravilnikom takmicenja i nacinom dodele nagrada,koje su cao (o drskosti) clanovi zirija dodeljivali orkestrima u kojima sviraju, vec
cinjenica da se bojkot trubaca zasniva na nezadovoljstu zasnovanom na losem
poslovanju sabora koji u svom biznis planu nema stavku njihovih honorara ali
ima vesto prikrivanje nalaza Budzetske inspekcije Ministartva za Finasije koje
je pronasla ogromne anomalije u poslovanju Sabora Trubaca i Opstine Lucani. Sasvim
je razumljivo da trubaci hoce da bojkotuju sabor jer i macke na gucanskoj
kaldrmi o tome pricaju a Gradjanin Adam Tadic prikriva.
Dakle upitajmo se ko i zasto sakriva taj finansijski
izvestaj?
I iskreno mi je zao sto moram da razocaram imenovanog Gradjanina
Adama Tadica i njemu slicne da ja nisam autor spornog anonimnog pisma. Autor tog pisma je njegova losa savest jer ja nikada nisam imao potrebu za anonimnim nacinom obracanja. O ovakvim
problemima od samog pocetka govorim javno od momenta kada je pravnicki tim koji
je procenio da se u slucaju Sabora Trubaca radi o organizovanom kriminalnom
poduhvatu i odmah izgubio licence za rad. Govorio sam javno uprkos jasnom razumevanju da se bavim opasnom rabotom u zemlji u kojoj ne postoji pravosudje i pravosudna funkcija Specijalnog suda koji na zalost predstavlja samo alat za zamenu vlasti ali ne i za procesuiranje organizovanog kriminala. Upravo zato o tome radim film i sve diskreditujuce materijale cuvam kao garanciju svog zivota.
Praksa na zalost pokazuje da pravosudni sistem u ovoj
zemlji stiti profesionalne patriote koji putem svojih partiokratski stecenih
pozicija raspolazu sudbinom ovog naroda bez ikakve odgovornosti. Izgleda mi kao
da ce uskoro predsednici politickih partija narucivati pesme koje ce orkestri
izvoditi na saborskom takmicenju? A od politicke odgovornosti za lose
poslovanje nista: Naprave svinjariju bez odgovornosti, povuku se na par godina
u drugi plan ostavljajuci deo svoje pozorisne trupe koja deluje iz suprotne
politicke opcije da nastavi pljacku a zatim se opet presvucena u neku novu
partijsku uniformu vracaju na scenu i nastavljaju sa istim poslom. To je i meni koji
se politikom ne bavim potpuno jasno.
Ovom narodu nisu potrebna takmicenja u kojima clanovi
strucnih zirija i korumpiranih komisija dodeljuju nagradu samima sebi.
Ovom narodu nije potreban festival u kojem direktor
festivala narucuje pesme koje ce orkestri takmicari svirati kao narucene pesme
u kafani.
Ovom narodu nije potreban festival na kojem se svira za
baksis vec za papren honorar da bi festival bio legenda o kojoj se prica po
celom svetu kao o trubama u Burbon Street u New Orleansu.
Ovom narodu nisu potrebni festivali koji ucenjuju
ucesnike obecanim nagradama na takmicenju i bez ikakvog zakonskog osnova
prodaju intelektualnu svojinu umetnika. Tako se nasoj deci nece stvarati
pozitivni uzori i nove generacije trubaca.
Ovom narodu ne trebaju vise nikakvi koncerti Gorana
Bregovica koji je u citavom nizu sudskih sporova i njegovog prijateljskog
okruzenja proglasen lopovom. Takvi uzori lopova nasoj deci nisu potrebni kao
sto nisu potrebni nastupi slicnih estradnih zvezda cija je jedina funkcija izvlacenje
sponzorstava od Javnih preduzeca koja pritom beleze neverovatne munise u poslovanju.
Uzasno je tuzno kada vidite pijanu masu publike u Guci koja
dozivljava ekstazu u turbo folku a par nevidljivih i nespomenutih aktera
neprimetno vade iz kase javnih preduzeca ogromne svote novca ovog naroda, trpaju u svoje svilene dzepove i kupuju neverovatne kolicine nekretnina po zemlji Srbiji.
Dosta tog i takvog Gorana Bregovica koji je pokrao iste te nase
trubace. On je poslednji covek koji u Guci treba da svira. Napolje iz zemlje veliki kompozitore lopovske muzike!
Jer vreme je da je za duhovno zdravlje ovog naroda veoma
bitno da se razume da je samo dobro nagradjen umetnik - zadovoljan umetnik koji
je kao takav, kreativan i raspolozen da svira dobro i podize raspolozenje i pozitivan duh publike
i stvara snazan izvozni proizvod.
Festival na kojem umetnik svira narucene
pesme bi mogao da bude festival sa lose raspolozenim muzicarima i jos losije
raspolozenom publikom trubaca na kojem ce Gradjanin Adam Tadic morati da
objasni zasto ih je nipodastavanjem i bahatoscu rasterao. Sa tacke bezbednosti
festivala lose raspolozenje muzicara se moze reflektovati na lose i
destruktivno raspolozenje publike i festival pretvoriti u daleko veci problem
za koji ni MUP ni Zdravstvene sluzbe ni Vatrogasci nisu pripremljeni. A tada ce
moguce posledice biti nesagledive.
Ko je Gradjaninu Tadicu omogucio da nipodastava i lazno
informise i domacu javnost o presudi Vrhovnog
Suda Republike Srbije vezano za moju ulogu u Saboru Trubaca, mene koji sam na sve ove probleme pravovremeno ukazivao? On svim
snagama sakriva moje komentare ali i nalaze o sopstvenom finansijskom
poslovanju kada po zakonu o javnom informisanju ustanova kulture koju vodi ima
obavezu javnosti svog poslovanja?
Kakva je to politicka opcija socijalizma bez humanosti u
kojem se stvara mogucnost otvorenog negodovanja nezadovoljne publike na ovakvo
poslovanje i proteste povodom najave najboljih orkestara koji nece svirati u
Guci?
Da nije Gradjanin Adam Tadic slucajno ostao bez trubaca pred ovaj Sabor?
Kakvom to drustvenom sistemu nas poducava Gradjanin
Tadic?
Da li je iko procitao studije Ministarstava Unutrasnjih
poslova drugih zemalja u ovakvim situacijama?
Ko ce biti odgovoran za mogucu nastalu stetu i
osiguravajuce nadoknade prouzrokovane laznim informacijama pustenim u medije da
je Sabor Trubaca spreman ako stampedo pijanih i drogiranih posetilaca, ozlojedjenih zbog nedostatka programa, nanese
povrede neduznim posetiocima, kucevlasnicima ili vlasnicima ugostiteljskih
objekata? Da li ce biti odgovoran Adam Tadic ili Drzava Srbija koja je njegov
poslodavac koja cita ovo upozorenje? Ko ce tada da nadoknadi nastalu stetu?
Da li je i koji deo drzavnog aparata saucesnik u toj smusenoj
amaterskoj raboti Gradjanina Adama Tadica kao clana Glavnog odbora SPSa u
saradnji sa poverenikom SNS za Gucu, bivsim predsednikom Opstine Lucani Gradaninom
Slobodanom Jolovicem koji su direktno odgovorni za nepostovanje prava trubaca i
finansijske zloupotrebe neverovatnih minusnih bilansa. Da li mi ovde govorimo o
Gradjanima koji su jednaki pred zakonom sa svakim drzavljaninom Republike
Srbije ili je to samo po sebi odlicna tema za aktuelnu fazu pregovora sa
Evropskim Komesarom za prosirenje EU na temu implementacije vazecih zakona i
funkcionalizacije pravosudja u zemlji Srbiji na primeru poslovanja srpskog
festivala sa nemackom firmom?
Ili ce to biti sasvim zgodna prilika da mi se na vrata posalju
profesionalne tabadzije koje ce mi zavrnuti siju? (javite mi unapred da
ukljucim kamere i pustim vec snimljene filmske materijale podignute na
Internet)
Cemu onda potreba za usvajanjem evropskih zakona kada se ne
primenjuju?
Cemu cela pozorisna predstava o ispunjavanju visokih
standarda Evropske Unije kada visoki funkcioneri ove drzave te zakone ne
postuju i javno obmanjuju ovaj narod bez ikakve odgovornosti? Da li nepravdu
prema trubacima treba da resava sud u Strasburu? Nemoguce je cak i predvideti sve negativne konotacije ovakvog raspleta...
Jer gospodo ne zaboravite da kljucni deo ovih problema
podleze nadleznosti nemackog suda na kojem sud posluje nezavisno od politickih
naredbi uobicajenih za srpske sudove. Treba
li ja da vrsim prinudnu naplatu od Republike Srbije da bih u Nemackoj formirao
penzioni fond za ugrozene trubace i da time napravim najgoru mogucu reklamu
nase drzave koja nije spremna za Evropu?
Ovo razjasnjenje ce pre ili kasnije morati da daju i
Ministar za Kulturu i Ministar za Turizam i Ministar za Infrastrukturu i
Ministar za Finansije i na kraju i Premijer Vlade Republike Srbije jer je
Gradjanin Tadic clan Glavnog Odbora SPSa a ne postuje odluke Vrhovnog Suda
Republike Srbije jer se odluke tog suda na njega ne odnose. Pre nego zauste bla bla odgovor neka razmisle kakve sankcije direktno po medjunarodnom pravu nastaju za
nepostovanje autorskih i srodnih prava trubaca zasticenih u Nemackoj autorskoj
agenciji GEMA u protivvrednosti 60 transplantacija srca za neku drugu Tijanu
kojoj nismo pomogli na vreme zbog iste takve drzave cija se neodgovornost zatice u svim sferama zivota. Ali nek posebno razmisle kakvu ce ulogu dobiti u
mom filmu u kojem nas podrzavaju
festivali sa svih kontinenata?
Neka imenovani objasne ko i zasto prikriva izvestaj
Budzetske inspekcije Ministarstva finansija o milionskim zloupotrebama
budzetskih sredstava koji se odnose na poslovanje istaknutih partijskih clanova
SPSa i SNSa koji su se javno programski opredelili za eliminaciju kriminala i
korupcije i smanjenje budzetskih rashoda.
Ko i zasto njih stiti ako se godinama
prikrivaju njihovi uzasno losi poslovni bilansi?
Dok se ne dobiju odgovori na ova pitanja postojace Bojkot
Sabora Trubaca od strane trubaca jer sam po sebi nastaje zbog nepostovanja
osnovnih ljudskih prava na rad 600 trubackih porodica u ovom narodu.
VIDEO: GUCA - GLADNA DECA TRUBACI
Nepostovanje najvece kulturne manifestacije u zemlji vredja
nacionalno bice i inteligencija ovog pametnog ali uspavanog naroda od strane
direktno i konkretno odgovorne izvrsne vlasti ovog naroda koja odbija da ovaj
problem resi.
Sasvim je jasno da po visegodisnjim izjavama
glasnogovornika Sabora Trubaca svake godine u Guci boravi pola miliona
posetilaca i potrosi 50 Miliona Evra te da po statutu SOKOJa a na osnovu ovih izjava
u medijima, SOKOJ ima puno pravno svojstvo i statutarnu obavezu potrazivanja 5%
od ukupnog obrta festivala na ime malih autorskih prava. Dakle svake godine iz
trubackog dzepa isklizne 2,5 Miliona Evra koje SOKOJ ima pravo i statutarnu
obavezu potrazivanja punog iznosa uz mogucnost zadrzavanja samo statutarno
definisane provizije od 8%. Zasto se gospodo kao javno deklarisani borci protiv
kriminala i korupcije ustezete da postujete sopstvenu kulturu i sopstveni
ugrozeni narod? Zasto SOKOJ ne stiti svoje umetnike po sluzbenoj duznosti? Zasto
trubace u zastitu ne uzima ni Ministar Kulture koji je iz premalenog budzeta RS
za Kulturu izdvojio znacajna sredstva? Neka razmisli da li time saucestvuje u
kriminalnog delatnosti ove dobro organizovane grupe?
Ako ste od ovog naroda dobili plate i preuzeli vasu radnu obavezu i odgovornost izvrsne vlasti ovoga naroda, zasto
onemogucujete nosioce kulturne tradicije ovog naroda da budu placeni za svoj rad
isto kao i vi za svoj?
Vise je nego evidentno da novca za tu namenu ima jer su
estradne zvezde poslednjih godina na saboru bile placane ozbiljnim honorarima. Da
li je tesko prekopirati model poslovnog plana svakog pravog velikog
svetskog festivala, kakvim zelite da prikazete nas dragi i vrlo voljeni Sabor
Trubaca, i konacno, jednom za svagda uvedete stavku honorari trubaca i ZAMP?
Pokazite za pocetak da su Gradjani Adam Tadic, Slobodan
Jolovic, Aco Pajovic, Dragan Susic, Radovan Ilic, Velja Ilic, Milutin Mrkonjic,
Zivorad Ajdacic, Bratislav Petkovic... zaista gradjani sa jednakim pravima
svakog drugog gradanina u nasoj zemlji i bice to dovoljno za pocetak razresenja
problema bojkota festivala koji donosi mnogo vecu i nenadoknadivu stetu.
Uzas ljudi,
ReplyDeletezar je moguce da se ovakve stvari dogadjau iza kulisa najpoznatijeg brenda ?
Vreme je da se probudite !